lördag 12 juni 2010

Håll käften eller säg som det är! Men ljug inte!

Jag slutar aldrig förundras över hur folk beter sig. De säger en sak men gör en annan, är falska och opålitliga! Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att vara ärlig och våga säga vad man egentligen tycker, tänker och känner. Det blir ju så mycket enklare på det viset och det spar mycket energi genom att man slipper grubbla på varför han eller hon gjorde eller sa si och så.

Va hellre tyst än å ljug ihop nåt bara för att vara snäll och lämna inte telefonnumret om du inte vill ha nån kontakt! Men strunta inte bara i att svara på sms eller telefonsamtal eller bete dig som en mansgris när vi ses. Tro inte att du är guds gåva till kvinnorna och att jag vill ha dig! Jag är gift och har en underbar familj som betyder allt för mig. Det är inte alltid en dans på rosor men vi håller ihop och kämpar oss igenom svårigheterna. Vad har du? Tänk på saken!

Vi ses och pratar gamla minnen och har en kanontrevlig kväll, vi byter telefonnummer och jag är så glad. Nu svarar du inte när jag ringer eller när jag skickar sms, du är otrevlig när vi ses och beter dig nonchalant. Du sårar mig och gör mig arg. Men det är ditt problem att du vill bli ihågkommen som en skitstövel. Jag överlever nog...

1 kommentar:

Melanie sa...

Suck, vad ska man säga?! Man blir så jävla trött, förstår inte hur folk kan ha så jävla svårt för att bara vara ärliga? Hans förlust, inte din - kom ihåg det. Kram!