tisdag 15 juni 2010

Visa lite stake för fan!

Det har varit lätt, glatt och positiv ton i min blogg fram tills nu. Jag har fettröttnat på folk och hur många av dem beter sig alltså! Jag är inte på långa vägar perfekt och påstår absolut inte att jag själv gör allt rätt i alla situationer. Men jag försöker alltid göra mitt bästa och ber om ursäkt för och/eller förklaring till mitt beteende om jag sårar eller upprör.

Tänk på era medmänniskor och va lite omtänksamma för i helvete! Tänk på att era handlingar och ord får konsekvenser för andra runt om kring er! Ta hänsyn och visa respekt och ge inte dubbla budskap och va falska! Visa lite stake och våga stå för vad ni tycker, tänker och känner! Eller håll käften! Men ljug inte ihop nån skit för att "va snälla". Det straffar sig i längden och skadan blir så otroligt mycket större när sanningen till slut kommer fram! Visa empati och va hjälpsamma om någon behöver det! Det lönar sig i längden och känslan av att ha gjort någonting bra är underbar!

Jag ber er folkens: Va justa mot varandra och ljug inte! En sanning här och nu är mindre smärtsam att ta än en lögn som senare avslöjas. Eller va tyst! Och om människor i er närhet betyder något för er. Visa det!

2 kommentarer:

Mita sa...

Håller med dig till 100%.........Du vet min ju filosofi att det kommer tillbaka och biter dem i aslet, och då kan de ha det så gôtt...
Kram Mita

mamma sa...

Ja du vännen du har så rätt det finns folk för allt.Men att vara ärlig det är svårt för många.Hellre linda in sanningen i lögner och osanningar.Man kan bli förbannad på en sanning,men när man tänkt efter så är det allra bäst.Sanningar är lätt att hålla koll på men inte osanningar eller lögner,VAD HAR MAN SAGT,TILL VEM HAR MAN SAGT VAD.....